wtorek, 16 grudnia 2025
Strona główna
Ostatnio dodane:
Piractwo, czyli kradzież w sieci... Drukuj Email
wtorek, 30 grudnia 2008 00:59


Przeglądając w Internecie strony dotyczące wydawanych przez naszą wytwórnię płyt z muzyką klubową nie mogłem oprzeć się wrażeniu jak pożytecznym i potrzebnym przedsięwzięciem było powołanie do życia ProLogic / Sony Music. Dziesiątki pozytywnych wpisów, komentarzy  i opinii to dla nas najlepsza nagroda za pracę jaka wykonaliśmy w mijającym roku dla rozwoju kultury klubowej w Polsce. Pojawienie się na naszym rynku wydawnictw spod znaku Armady czy Anjunabeats , albumów wydawanych we współpracy z MSM czy MDT  dla wielu  fanów elektronicznych brzmień stało się prawdziwą rewolucją .Tym bardziej , że cena naszych  płyt dzięki wielu staraniom stała się dla wszystkich przystępna…


Chociaż, co właściwie oznacza przystępna cena? Jak widać po dziesiątkach linków do stron, z których można bez trudu ściągnąć ( czytaj bezczelnie ukraść ) nasze wydawnictwa niecałe 35 zł za dwie płyty z produkcjami waszych ulubionych artystów to wciąż za dużo…

Niestety taniej się nie da. Śledząc zachwyty nad produkcjami Armina, Above & Beyond, Rank 1, Tiddeya i innych naszych artystów pojawiające się w tym samym rzędzie obok linków do torrentów pojawia się pytanie  ile musi kosztować płyta, aby okradanie artystów stało się procederem nieopłacalnym? Jak znam polską mentalność zawsze będzie za drogo…

 

Dlatego też zwracam się do wszystkich prawdziwych klubowiczów, fanów elektronicznych brzmień o bojkot i piętnowanie złodziei, którzy okradają waszych ulubionych artystów, zwracam się z prośbą do moderatorów na forach o natychmiastowe usuwanie linków pomagających grabić artystyczny dorobek wykonawców.

Jak widać mimo uświadamiania i licznych akcji antypirackich proceder nielegalnego ściągania i wrzucania do sieci muzyki wciąż ma się świetnie. Może jest to również problem z nazewnictwem tego procederu ? Może zastąpienie kilku słów uświadomi choć trochę, że  piractwo to zwykłe ZŁODZIEJSTWO, ściąganie plików to KRADZIEŻ, udostępnianie linków to PASERSTWO itd. ?

 

A wszystko to zagrożone jest karami kodeksu karnego!!!


Mam nadzieję, że przyszły rok będzie wydawniczo jeszcze bardziej udany , mam też nadzieję, że zwiększy się grono ludzi, dla których muzyka i artyści będą tak ważni, że włączą się oni do walki z sieciowym złodziejstwem i kryminalnym procederem związanym z nielegalnym ściąganiem plików z sieci.

Dziękuję wszystkim, którzy legalnie sięgnęli po  nasze wydawnictwa nie dając skusić się złodziejom oferującym pliki w sieci, zapewniam, że nadchodzący rok będzie dla Was jeszcze bogatszy w muzyczne przeżycia z ProLogic / Sony Music.

 

Paweł Zienkiewicz ProLogic / Sony Music.
 
 
Redakcja Portalu iTrance.pl podziela stanowisko przedstawiciela Sony BMG. Muzyka jest taką samą rozrywką jak kino, teatr bądź dobra impreza. Wszyscy wiemy, że za przyjemności się płaci. Większość z nas pracuje. Jeżeli chcecie się dobrze pobawić na dobrej imprezie musicie wydać pieniądze, które wcześniej zarobiliście. Każdy ma to, na co sobie zapracuje. Pamiętajcie, że DJe oraz Producenci to takie same osoby jak Wy, pracujące, mające żony oraz dzieci przy czym chleliby się utrzymać z tego co kochają robić najbardziej - w tym przypadku z muzyki. Ściągając nielegalne pliki nie okazujecie za grosz szacunku do artystów, którzy poświęcili swój czas na stworzenie czegoś, co poprawia Wam humor w trudnych sytuacjach oraz umila Wam czas spędzany przy komputerze lub jeździe samochodem. Nikt z Was nie chciałby pracować przecież za darmo. Jedni robią to co muszą, inni to co kochają. Nikt przecież nie chce być okradany! Nie ma znaczenia czy kradniecie telefon komórkowy czy też muzykę. Narażacie w tym przypadku konkretne osoby na straty oraz zniechęcacie je do dalszej pracy!
 
Pamiętajcie również, że nikt nie każe Wam kupować płyt, które wychodzą w Pro Logic / Sony Music! W serwisach typu beatport.com, trackitdown.net czy junodownload.com możecie kupić pojedyncze, w pełni legalne utwory! W liście Pawła Zienkiewicza padło stwierdzenie o kodeskie karnym. Oczywiśce piractwo jest karalne i niesie za sobą surowe konsekwencję. Mimo wszystko to nie powinno stanowić dla Was większego znacznia. Nie chcemy nikomu groźić, ani straszyć konsekwencjami, bo nie o to tu chodzi. Mamy jednak nadzieję, że macie na tyle sumienia, że nie pozwolicie okreadać swoich ulubionych Producentów. Czy przekonaliśmy chociaż część osób? Jeżeli nie - trudno. Nikomu źle nie życzymy mimo wszyskto. Jeżeli tak - cieszymy się, że powyższe słowa wpłynęły na Was w sposób pozytywny oraz dający do myślenia. 

Komentarze (7)

fajnie
Super artykuł. Daje do myslenia :P Bardzo dobra postawa redakcji :) Swiete slowa...
Maxwell , 30 gru 2008
Jestem za a nawet przeciw...
Co roku stękacie nad zjawiskiem, które jest stare jak mp3ki...
Po co takie czcze gadanie? Myślicie, że "proszeniem" coś zrobicie?

Powiem wam jedno:
Cieszę się, że zaczęliście wydawać płyty na które wszyscy czekaliśmy. Cena jest też odpowiednia, nie przeczę. JEDNAK nie zmienię zdania, że nie nauczycie ludzi by płacili za kawałki które się słucha kilka razy i odkłada na półkę...

Ja osobiście wspieram moich ulubionych artystów i z czasem kupuję po kolei ich albumy, ale zazwyczaj jest tak, że nie mam pieniędzy by od razu legalnie słuchać nowych kawałków.
To znaczy, że mam nagle przestać słuchać muzyki do "następnej wypłaty"?

Kupując nawet po jednej płycie każdego z artystów i chodząc na imprezy - wspieram ich, prawda?
Ewolucja środków zaś doprowadza do tego, że w porównaniu z poprzednimi latami - ludzie coraz częściej kupują legalną muzykę w sieci - to chyba powód do dumy.

Swoją drogą - każdy kij ma 2 końce - wielu artystów nigdy by się nie przebiło w wielu krajach, gdyby ich muzyka nie była tak popularna chociażby w formie mp3!


PODSUMOWUJĄC:
Gdyby ten interes się nie kręcił - nadal musieli byśmy zamawiać oryginały zza granicy, więc chyba nie macie na co narzekać!
February , 04 sty 2009
Zgadzam sie
Zgadzam się z przedmowca. Nigdy nic nie moze byc w 100% legalne, ale mimo wszystko uważam, ze warto zakupic cos oryginalnego, przynajmniej tych tworcow, ktorych bardzo szanujemy i cenimy :) Ja tak robie..
wiewior , 05 sty 2009
legalne i orginalne plyty
jestem maniakiem muzyki klubowej,slucham i kolekcjonuje plyty z takimi gatunkami jak trance,house,drum n bassmam tez sporo plyt z pozostalymi gatunkami muzyki klubowej-w sumie ok 400 plyt.ogromnie sie ucieszylem kiedy zobaczylem w media markt plyty z prologic a jeszcze bardziej zaskoczyla mnie ich cena,na dzien dzisiejszy mam wszystkie pozycje z katalogu prologic i powoli zbieram z roznych zrodel orginalne plyty z armady,z anjuny, z black hola itp.uwazam ze prawdziwy kolekcjoner plyt powinien miec same orginaly w swojej kolekcji.dla mnie plyta orginalna to nie tylko kawalek plastiku ale i cudowne okladki,spisy utworow,czasem rozne dodatki min opisy i zdjecia wykonawcow.to wszystko sprawia ze dalej bede kupowal orginalne plyty!pozdrawiam wszystkich kolekcjonerow i pasjonatow muzyki
rowniez sie zgadzam
ja takze w miare mozliwosci kupuje oryginalne plyty... i jestem za tym by takie plyty nabywac!!!! oczywiscie zdaje sobie sprawe ze nie wszystkich na to stac jednak w tej chwili oryginaly kosztuja smieszne pieniadze i mysle ze kazdy te pare groszy chociaz na jakis czas moze wydac by wspomoc swoich ulubionych artystow ...
Marcin , 21 sty 2009
ja sie niezgadzam
nie chodzi o cene ale o dostepność tych produkcji w naszym kraju... Sory ale w Polsce w większości sklepów płytowych trudno jest uzyskac jakie kolwiek plyty singlowe, a juz o maxisinglach niewspomne. nasz rynek płytowy jest zalewany komercyjnymi składankami na ktorych material sie niejednokrotnie powtarza masakra! Płyty sa naprawde tanie ale na nich nic niema... Dlatego każdy z Nas siega do sieci po jakieś nowości, które albo wogule do Polski nietrafia albo zkolosalnym opuźnieniem. Jedyna alternatywa to allegro na ktorym mozna czasem zakupić jakiś material pochodzenia niemieckiego, nieraz angielskiego lub nieliczne unikatowe sztuki z australi...
Jarek , 03 lut 2009
Od kiedy plyta jest nosnikiem na ktorym kupuje sie muzyke ?
Sorry ale jesli mam byc na czasie z trackami. To 1000 razy lepszym wyjsciem jest beatport czy juno. A nie marnowanie czasu na jakies sklepy dla idiotow. Nazywanie fanow ktorzy chodza na Gigsa, kupuja bilety i pozwalaja zeby ten caly interes sie krecil to dla mnie przegiecie.
PurePatrick , 05 lut 2009

Napisz komentarz

pomniejsz | powiększ

iTrance.pl zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca taką opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i cywilną.
security image
Poniżej wpisz kod bezpieczeństwa

busy
 

Najnowsze albumy

News image

Solarstone & Bryan Kearney - Pure Trance, Vol. 3

Czas na trzecią odsłonę, bardzo popularnej serii kompilacji z muzyką klubową. Jak mówi Wam sam tytuł, na pewno nie usłyszycie tutaj znanych z radia, komercyjnych utworów. Album o nazwie „Pure Trance,... Więcej...

News image

Various Artists - The Sound Of Garuda 2009-2015

Kiedy w 2009 roku, popularny brytyjski DJ i producent Gareth Emery powoływał do życia swój label, nikt nie spodziewał się, że w ciągu zaledwie kilku lat stanie się jednym z najważniejszych wydawców m... Więcej...

cytat

 

 

Każda sztuka zawsze dąży do tego, by stać się muzyką.

 

 

 

 

- Walter Pater

Szczególnie polecane imprezy



Fotorelacje z ostatnich wydarzeń